אסטרטגיית מדרגות – משפרת בטחון ליזם. כיצד ליישם זאת?

רבים האנשים שיש להם תחביב אומנותי כדוגמת ציור או מלאכת יד והם אינם מוצאים את היוזמה לפתח את התחביב לעסק. התירוצים מתחילים בחוסר בטחון עצמי ונגמרים בחשש שלא מגיע להם שישלמו להם בעבור אומנותם.

לאלה וגם לאלה אני מציע אסטרטגיית מדרגות. כלומר לדרג במדרגות קטנות את שלבי המכירה וההתקדמות, כך שהמעבר למדרגה הבאה יתאים לרוח היזם.

נדרג למשל תהליך מכירה של אומן בעבודת עץ לחנויות: השארת מספר דוגמאות בחנות מתאימה בחינם על מנת שהמוכר יבחן ביקוש למוצר, מכירת מלאי לחנות בקונסיגנציה, מכירת מלאי לחנות עם זכות החזרה מלאה, מכירת מלאי לחנות עם זכות החזרה מוגבלת, מכירה מלאה לחנות עם זכות החלפה בלבד, מכירה רגילה לחנות, מכירה לחנות ודרישה כי הדברים יוצגו בחלון הראווה, השתתפות בתצוגה שנועדה למכירה, השתתפות בתערוכה תדמיתית בלבד, השתתפות בתערוכה בחול בתשלום למטרת מכירות, שימוש בסוכן – מפיץ לכל פעולות המכירה, וכו'.

הנה כי כן, היוזמים – האומנים המתחילים, שאין להם כישורי מכירות ואומץ לפעולות נועזות, יכולים להתחיל בצעד קטן, שאינו כולל שכנוע, והוא לתת לבעל חנות אחת ויותר, מספר דוגמאות להתרשמות.

מניסיוני, החל מהמדרגה השנייה ואילך, חל תהליך בו השוק מושך את היזם להמשיך ולטפס במעלה המדרגות, מאחר ויש דרישה למוצריו. מובן כי היזם יפנה למספר חנויות באותה שיטה, מאחר ויתכן שלא כל החנויות מתאימות במידה שווה. ניתן להגיע תוך שנה למכירה בעשרים חנויות טובות, פרנסה טובה מתחביב אהוב, והתחלת תצוגות ותערוכות. מניסיון.

האם ניתן לדרג גם תכנית עסקית שלא בתחומי האומנות? בוודאי שכן. גם שם דרגו את תהליך המכירה לפרטי פרטים, לשלבים קטנים, עד שיתאימו לבטחון העצמי שלכם. יתרה מכך, תהליך יוזמה מדורג מאפשר תיקון טעויות תוך כדי תנועה. משקיעי פיננסים אוהבים להשקיע בתהליכים מדורגים, שכן זה מאפשר להם לסכן רבע מההשקעה הכוללת בשלב ראשון, ואז לפי ההתפתחויות, לסגת או להשקיע רבע נוסף. מבחינת ניהול סיכונים ההשקעה הופכת להרבה יותר אטרקטיבית.